Душа дитини – ніжна та тендітна. Щоб створити стан психологічного комфорту для її розвиту
батькам необхідно:
- дозволити дитині відмовлятися від дискомфортної діяльності, уникати
практики примусу;
- заохочувати її ініціативу; стимулювати бажання самостійно проявляти
творчість;
- надавати право на вільний час, який можна витрачати на власний розсуд;
- давати змогу доводити розпочату справу до кінця і бачити кінцевий
результат своєї діяльності;
- забезпечувати спокій удома, відмовлятися від критики, різких
жестів, авторитарних дій, принизливих , недоброзичливих висловлювань;
- відмовитися від надмірної опіки;
- постійно зміцнювати в дитині впевненість у собі , у власних силах;
- не перехвалюйте дитину, але і не забувайте заохочувати її, коли вона
цього заслуговує. Пам’ятайте, що похвала так само, як і покарання, має бути
співвіднесена з вчинком;
- не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з самою собою (тим,
якою вона була вчора, і, можливо, буде завтра);
- не оберігайте дитину від повсякденних справ, не вирішуйте за неї всі
проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй не під силу. Нехай дитина
виконує доступні їй завдання й одержує задоволення від зробленого;
- уникайте крайнощів: не можна дозволяти дитині робити усе, що їй
захочеться, але не можна й усе забороняти, чітко вирішіть для себе, що можна і
що не можна, узгодьте це з усіма членами родини;
- не карайте дитину поспішно, не розібравшись, покарання має бути
справедливим. Покарання діє, коли воно породжує каяття, а не образу,
приниження, незадоволення через несправедливість. Як говорить народна мудрість:
«Дитину карає той, хто її любить, покарання без любові - жорстокість»;
- приділіть дитині досить уваги, нехай вона ніколи не почувається забутою.
Нехай ваша дитина в кожен момент часу відчуває, що ви любите, цінуєте й
приймаєте її. Не соромтесь приголубити і пожаліти. Нехай вона бачить,
що бажана і важлива для вас.
Пам’ятайте:
- якщо дитину постійно критикують , вона
вчиться ненавидіти;
- якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
- якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;
- якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати
себе;
- якщо дитина росте
в докорах, вона житиме з постійним комплексом «провини»;
- якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться
розуміти інших;
- якщо дитина росте в чемності, вона
вчиться бути справедливою;
- якщо дитина росте у безпеці, вона вчиться
довіряти людям;
- якщо дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути
агресивною;
- якщо дитина живе
у розумінні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов
у світі та бути ЩАСЛИВОЮ!
Вирази, які боляче
травмують дитячі душі, вирази, яких бажано уникати:
Я тисячу раз тобі казав…
Невже тобі не зрозуміло, що…
Скільки разів треба повторювати…
Всі люди…, а ти…
Ну на кого ти схожа?..
Що ти до мене причепилась?..
Ти такий, як твій батько (мати)…
А тепер вирази, які
бажано вживати якомога частіше:
Ти в мене такий хороший!
Порадь мені, будь-ласка…
Ти мене завжди правильно розумієш…
Ти в мене молодець!
Як я тобі вдячна!
Які в тебе чудові друзі!
Поради батькам гіперактивних дітей
У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі».
Хваліть її в кожному випадку ,коли вона цього заслужила ,підкреслюйте успіхи.
Це допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах.
-
Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».
-
Говоріть стримано, спокійно і м’яко.
-
Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу ,щоб вона могла
його завершити.
- Для
підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
-
Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності ,що вимагають концентрації уваги.
-
Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня . Час прийму їжі ,виконання домашніх
завдань і сну повинний відповідати цьому розпорядкові.
-
Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах, на
ринках, у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.
- Під
час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером. Уникайте неспокійних, гучних
приятелів. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження
самоконтролю і наростання, гіперактивності. Давайте дитині можливість
витрачати надлишкову енергію. Корисна щоденна фізична активність на
свіжому повітрі: тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.
Поради батькам по
корекції тривожності дітей
-
Постійно підбадьорювати, заохочувати демонструвати
впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях;
-
Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння
правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів,
невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності;
-
Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
-
Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;
-
Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками,
розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
- Щоб
перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися, знімати
напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ; допоможе
інсценізація етюдів на пряв сміливості, рішучості, що потребує від дитини
психоемоційного ототожнення себе з персонажем;ігри,що виражають тривожність занепокоєння
учасників ,дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх, оцінити їх
як характеристики ігрових персонажів, а не даної дитини, і на
основі психологічного «розототожнення» з носі є гнітючих переживань позбутися
власних страхів.
- Не
сваріть дитину за те,що вона посміла гніватися на вас. Навпаки, поставтеся до
неї, до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і
сформулювати свої претензії до вас.
-
Тільки тоді, коли емоції згаснуть, розкажіть дитині про те, як ви переживали,
коли вона виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею владу форму висловлювання претензій.
-
Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування,
терпимо його доти, доки воно не вибухне, як вулкан, яким уже не можна керувати.
Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його
так, щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє
незадоволення.
Кілька порад батькам із формування
в дітей адекватної самооцінки
· - Не оберігайте дитину від
повсякденних справ, не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не
перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина виконує доступні їй завдання
і одержує задоволення від зробленого.
· - Не перехвалюйте дитини, але ї не
забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує.
· - Заохочуйте в дитині
ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але також покажіть, що інші
можуть бути краще її.
· - Не забувайте заохочувати інших у
присутності дитини. підкресліть достоїнства іншого і покажіть, що ваша дитина
також може досягти цього.
· - Показуйте своїм прикладом
адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте у голос свої можливості й
результати справи.
· - Не порівнюйте дитини з іншими
дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією, якою вона була вчора чи, можливо,
буде завтра).
-
Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування,
терпимо його доти, доки воно не вибухне, як вулкан, яким уже не можна керувати.
Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його
так, щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє
незадоволення.
Поради батькам конфліктних дітей
- Стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс. Звичайно, в усіх батьків бувають моменти, коли ніколи й неможливо контролювати дітей. І тоді найчастіше виникають «бурі».
- Не намагайтеся припинити сварку,
обвинувативши іншу дитину в її виникненні і захищаючи свою. Намагайтеся
об’єктивно розібратися в причинах її виникнення.
- Після конфлікту обговоріть з
дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії вашої дитини, що
призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші способи виходу з конфліктної
ситуації.
- Не обговорюйте при дитині
проблеми її поведінки. Вона може утвердитися в думці про те, що конфлікти
неминучі, і буде продовжувати провокувати їх.
Немає коментарів:
Дописати коментар